Opleiding Client Officer
Goed klantcontact was nog nooit zo belangrijk. Met de Opleiding Client Officer ontwikkel jij je tot dé hypotheekmedewerker (back- of frontoffice) die het verschil maakt in het contact met alle klanten (met de focus op hypotheken). In deze eendaagse opleiding leer je hoe je klanten optimaal bedient én hoe je het administratieve proces optimaliseert. 

Inhoud van de opleiding
Tijdens de interactieve en praktijkgerichte opleidingsdag ga jij aan de slag met:

  • De meest recente ontwikkelingen binnen de adviesmarkt.
  • Het signaleren wat de verschillende advieskansen zijn, zodat je hier tijdig op kan inspelen.
  • Het vanuit een klantgerichte aanpak in kaart brengen wat de wensen en behoeften van de klant zijn.
  • Het vertalen van deze inzichten naar een concreet plan van aanpak, waarmee jij, al dan niet samen met de adviseur, direct van start kan.

Je sluit de opleiding af met een examen. Wanneer je dit met goed gevolg aflegt, ontvang je het Client Officer-certificaat.

Aan de slag met actief klantbeheer
Als financieel professional bevind je je in een dynamische wereld, waardoor goed klantcontact niet altijd vanzelfsprekend is. Waar je kort geleden nog te maken had met een oververhitte huizenmarkt is er nu sprake van een hoge hypotheekrente en inflatie. Het feit dat de klant steeds zelfredzamer en mondiger wordt, vraagt een andere aanpak van jou als adviseur. Tot slot speelt de complexiteit van wetgeving een belangrijke rol. De strikte regelgeving en voorschriften op het gebied van klantbescherming en privacy kunnen het lastig maken om actief klantbeheer goed toe te passen.


Al deze uitdagingen maken proactief klantbeheer een heel belangrijk thema waar je écht mee aan de slag moet. Door met je klanten in gesprek te gaan over hun financiële behoeften en doelen kan je hen namelijk beter adviseren over de producten en diensten die het beste bij hen passen. Zo draag je voor je organisatie ook nog eens gelijk bij aan een betere reputatie en vertrouwen bij de klanten.


Wil jij je graag verder ontwikkelen op het gebied van goed klantbeheer? Wij bieden diverse opleidingen en trainingen waarmee jij je kennis en vaardigheden kan aanscherpen. We vertellen je er graag meer over.

Schrijf je hieronder direct in voor de opleiding! 

Client Officer Opleiding - € 279,00

Incl. examen, een jaarabonnement op het Client Officer platform met zijn voordelen en inschrijving in het openbare Client Officer register.

Over de trainer Dirk van Haarlem


Dirk van Haarlem is sinds 1997 werkzaam in de financiële dienstverlening. Hij heeft diverse commerciële, adviserende en managementfuncties vervuld. Onder andere bij ING Bank, Nationale-Nederlanden, Nationale Hypotheekbond. Dirk was één van de oprichters van de Stichting Aktief Klantbeheer waar hij momenteel bestuurslid is. Daarnaast is altijd nauw betrokken geweest bij het Client Officer initiatief. In zijn dagelijkse praktijk helpt Dirk kantoren met het inrichten van de advies praktijk. Je kan wel zeggen dat hij zich dagelijks druk maakt over de bestaande klant. Omdat die de basis vormt van een succesvolle dienstverlener. Actief klantbeheer is geen loze kreet, maar dat waar wij bij Helder Beheerd goed in zijn. Tegelijkertijd kunnen we je helpen met het vormgeven van alle elementen van de adviescirkel. Vandaar dat we zeggen: Actief klantbeheer en méér!

LinkedIn Dirk van Haarlem